2.
De uitdagingen uitgediept
Tijd is geld
Zorgen dat alles soepel verloopt met de juiste technologie, passende administratie oplossingen, met grip op de kosten én anticiperend op wetgeving. Die voorwaarde bieden wij, zodat u zich kan focussen op uw core business. Met deze ondersteuning ontzorgen we u op het gebied van pensioen. Door onze service en dienstverlening zó af te stellen op uw wensen en behoeften, dat daar niet meer naar omgekeken hoeft te worden. Wij doen waar wij goed in zijn, zodat u kan doen waar u goed in bent.
Overstapservice: alles geregeld binnen 2 weken
Uw pensioenregeling nemen wij op in onze administratie. Dat betekent:
- Vastleggen van de pensioenregeling in het administratiesysteem.
- Opmaken online pensioenomgeving voor werkgever.
- Inregelen Mijn Pensioenplein voor werknemers.
- Versturen van de welkomstmail met inloggegevens.
Begeleiden van collectieve waardeoverdracht
Bij een verandering van werkgever kan de werknemer zijn pensioen meenemen naar de nieuwe pensioenregeling bij a.s.r. Dat noemen we waardeoverdracht. Wij voeren die waardeoverdrachten uit, voor zwel inkomende als uitgaande. De keuze blijft bij de werknemer of hij of zij hier gebruik van wilt maken.
Engelstalige dienstverlening
Naast Nederlands als standaardtaal hebben we ook alle communicatie beschikbaar in het Engels. Zowel voor u als werkgever, als voor uw werknemers.
De persoonlijke interactieve welkomstvideo
We hebben de persoonlijke interactieve welkomstvideo in juli 2021 gelanceerd. Een deelnemer krijgt in de welkomstmail een link naar een video. In deze video heten we de deelnemer welkom met persoonlijke naam én naam werkgever. Vervolgens activeren we de deelnemer tot inloggen. 35% logt daarna ook direct in op het portaal. Na de inlog verschijnt meteen de tweede video waarbij de checkvraag wordt gesteld of het mailadres klopt wat bij a.s.r. bekend is. Zo niet, dan kan de deelnemer die in de video zelf wijzigen. Handig toch? Kijk de video hiernaast om te kijken hoe het werkt!
Salariskoppeling
De mogelijkheid bestaat tot een koppeling met een salarispakket. Als er gebruikt wordt gemaakt van salariskoppeling, dan nemen het aantal mutaties af. We kunnen koppelen met elk salarispakket. Wil je er meer over weten, klik hier.
Opstellen juridische documenten
U ontvangt van ons een voorstel voor een pensioenregeling. Bent u akkoord met het voorstel? Dan stellen we de volgende documenten op:
- De uitvoeringsovereenkomst
- Het pensioenreglement
- Pensioen1-2-3
Wijzigen van juridische documenten of pensioenregeling
Hebt u specifieke wensen? Of wilt u wijzigingen aanbrengen in de standaard documenten? ? Dan is het mogelijk dat er extra kosten in rekening gebracht worden. Daarvoor geldt ons actuele uurtarief. Wij geven u vooraf altijd een indicatie van deze kosten.
Uw persoonlijk pensioendashboard

In uw werkgeversportaal vind u ook het Pensioendashboard terug. Hierin staat alle data over uw pensioenregeling en welke keuzes uw werknemers hebben gemaakt, op regeling niveau. Denk aan extra inleggen, keuze voor Anw, welk beleggingsprofiel of de keuze voor een andere pensioendatum. Ook vind u in het dashboard de beleggingsresultaten van de pensioenregeling.
Online inzicht en zelf zaken regelen

Naast inzicht in de pensioenregeling, de keuzes die de werknemers maken in het portaal, juridische documenten en financiële gegevens, heeft u ook de mogelijkheid om zelf zaken te regelen en wijzigingen door te geven. Met één druk op de knop. Eenvoudiger kan het niet. Mocht u er toch niet uitkomen, dan staat er een vast klantteam voor u klaar. Herkenbare aanspreekpunten en snelle service. De volgende documenten ziet u in uw persoonlijke online pensioenomgeving:
- Uitvoeringsovereenkomst - Pensioenreglement - Rekening-courantoverzicht en transacties - Premieberekeningen - Premieboekingen
Persoonlijk contact met vaste klantteams
Persoonlijk contact met vaste klantteams U hebt bij ons een vast klantteam. U kunt hier terecht met al uw vragen, zowel telefonisch als per e-mail. Elk team bestaat uit de volgende personen:
- Relatiemanager, die de commerciële verantwoordelijkheid heeft, - Relatiebeheerders, die het dagelijks contact verzorgen tussen u en a.s.r.. U kunt ze altijd bellen of mailen met vragen over het beheren van uw pensioenregeling. - Klantenservice, zij zijn er tussen 8 en half 6 voor uw werknemers bij vragen over hun pensioen. - Pensioencoaches, waarmee uw werknemers contact op kunnen nemen als zij uitleg willen krijgen over de keuzes rondom pensionering.
Kijk, dat scheelt u of uw HR-afdeling een hoop werk.
We krijgen veel positieve feedback op onze dienstverlening. Zo beoordelen klanten ons gemiddeld met een 8!

Sessies met uw HR

Pensioen is ons vak. Graag delen we deze kennis en geven we meer uitleg erover. Dit kan bijvoorbeeld in fysieke sessies met belangstellende, denk aan HR of de OR raad.
Ook organiseren wij veel informatiesessies en events voor onze klanten. Hierbij delen we kennis en kunde, behandelen wat er speelt in de markt en daarnaast geeft het de mogelijkheid om te netwerken. We spelen allemaal met dezelfde uitdagingen van deze tijd, hoe mooi om daar dan samen over te sparren?
Interrese in het bijwonen van een sessie? Vraag uw contactpersoon bij a.s.r ernaar!